tiistai 5. marraskuuta 2013

Sohjotehdas

Me herättiin semi-valkoiseen aamuun - eilisillan rännät oli aamulla vielä maassa. Kovasta yrityksestä huolimatta lumiukkoa ei tästä vetisestä lumensukulaisesta syntynyt, mutta riemuahan voi repiä loskastakin...



















Resepti: kaavitaan nurmikolta sankoon kaikki lunta-etäisesti-muistuttava mitä irtoaa ja valutetaan päälle vettä sitä runsain mitoin suoltavasta rännistä, pyöritetään vesi-sohjo-sekoitusta sankossa hokemalla samalla 'hölskyy-hölskyy-hölskyy', ja  varjellaan omaa keitosta härkkivältä veljeltä. Ei kuulosta kummoiselta, mutta hauskaa tuntui olevan, ja vermeiden vedenkestävyys tuli testattua jälleen kerran (läpäisty)!

Mulle niin riittäis jo tämä vesilinja - saisko sitä oikeeta lunta kiitos???

Terkuin
Miima

8 kommenttia:

  1. Joo, tämähän on paras sää litsläts-leikkeihin! Minulle kyllä kelpaisi jo lumet ja pikkupakkanen..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla niin hyytää ajatuskin lätsiä tuollaisen hyytävän veden ja sohjon kanssa, hrrrr :D No mut ei mun onneksi tarvii, pojat hoitaa sen homman ite! Kunnon lumikerros ja pikkupakkanen olis kyllä tooodella tervetullut jo!

      Poista
  2. Paras leikki on usein yksinkertainen :)

    Vettä sataa niin että ropisee. Kylläpä on mukava lähteä hakemaan isoveikkaa päiväkodista kävellen+bussilla...

    Olen kuullut, että lunta saataisiin vasta joulukuussa! Siinä tapauksessa pitää vissiin alkaa miettiä jotain kausikorttia HopLoppiin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä teen kaiken asioinnin kävellen, joten kuivempi keli kelpaisi kyllä... ;) Ja saisi kyllä tulla ennen joulukuuta!!!

      Poista
  3. Kiva leikki, muistan lapsuudesta saman, paitsi, että silloin oli lapaset kädessä, jee. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ääk, mä muistan miten märistä lapasista tarttui sitä nöyhtää sormiin :D

      Poista
    2. ja se vesi valui kun lapaset oli imeneet sitä kuin sienet ja tuntui kylmältä!

      Poista

Sana tai pari tai monta - kovasti ilahtuisin kommentista!