lauantai 5. huhtikuuta 2014

Viimeinen toppajemmaus

Olen tässä jo monena viikonloppuna pessyt toppavaatteita pois, koneellinen kerrallaan, kun kuivatustilaa on vähänlaisesti. Nyt ollaan jo loppusuoralla, enää ehkä koneellinen tuolla roikkumassa. Vielä kun saisi ne kuivuneet survottua saunasta vaatehuoneeseen...

Sopivassa mielentilassa bongattu hyvä ale sai vielä lisäämään meidän toppavaatevarantoja...



















Molo kidsin Parker takki ensi talveksi eskarilaiselle. Tätä takkiahan mä olen kuolannut jo monta vuotta, mutta julmettu hintalappu on tehokkasti estänyt ostotoimenpiteet. Minähän en tykkää Molon painetusta farkkukuosista, mutta tässä takissa efekti ei ole kuosi, vaan kankaan pinta tai neulos, miten sitä nyt pitäisikään kuvailla, on farkkumainen. Yksityiskohdat on hienoja, nuokin vetskarit on kaksiväriset!

Nyt mun pitäis sitten mennä survomaan tää takki kavereineen tuonne vaatehuoneen puolelle... Jokos teillä on kaikki topat kesäsäillötty?


Terkuin
Miima

16 kommenttia:

  1. Kaksiväriset vetskarit :O. Enpä olisi huomannut kuvasta ellet olisi sanonut :D. Hieno!

    Meidän topat roikkuu vielä visusti eteisessä :/. En ole edes aloittanut pesua ja säilömistä, pää ei ole nyt antanut touhuta yhtään silloin kun olisi ollut aikaa... Että odottakoot sitten siellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on hieno, ja paljon yksityiskohtia niinkun toi vetskari! Toki tuohon hintaan saa ollakin vähän panostusta ;)
      Teillä ei onneksi ole kuin yhden lapsen topat, joten hyvin joutavat roikkumaan! Parempaa päätä ja pikaisesti sinne!!!!

      Poista
  2. Upea takki! Arvaa montako kertaa mulla on ollut sama takki eri värityksellä ostoskorissa, mutta ilman tuntuvaa alea ei tuollaista herkkua kyllä raaski ostaa :D

    Mä oon pessyt topat jo kertaalleen pois, mutta viime viikolla oli parina aamuna sen verran pakkasta, että oli pakko kaivaa osa takaisin käyttöön. Nyt en kyllä pese ennen kuin tulee oikeasti ihan satavarma kevät.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kovin heppoisilla prosenteilla raski ei, mutta nyt arvelin, että parempaa tarjousta tuskin tulee koskaan (-60%), joten oli toimittava!
      Se on kyllä ärsyttävää jos joutuu edestakaisin hämmentämään kausivaatteita! Mä nyt toivon ettei enää tarvita toppaa!

      Poista
  3. olen pessyt jo toisen tytön talvitakin ja haalarit.. Pitäisi laittaa myyntiin vielä, kun ei ole oikein tilaa säilöä :) ensi vuodelle haalari on jo hommattuna. Hieno takki kyllä tuo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä nyt onneksi tilaa löytyy, en jaksanut käydä kauppaa kun ei oikein tuntunut menevän - myy sitten syksyllä mitä on myytäväksi. Mulla taitaa olla nyt kaikki hommattuna alesta ensi talvelle :)

      Poista
  4. Hieno takki :) Mä oon kans tota joskus miettinyt mutten vielä ainakaan sit ostanut. Yritin pitää niin etten jemmaa ens talveen kun yhden puvun molemmille vaikka meinannu lipsua moneen kertan. kuitenki sit syksyllä tahtoo jotai uutta ihanaa :)
    Mä pesin jo aikoja sit paremman haalarin pois ja joku vk sit toisen haalarin. Yleensä pessyt topat vasta kesällä kun kuivuvat parhaiten kesä tuulessa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Takki on kyllä kiva! Mä en ala normihinnalla ostamaan, joten kaikki on jemmattuna alesta :)
      Ulkona varmaan oliskin kiva kuivatella :)

      Poista
  5. Meillä on välikausivaatteet ja toppahaalarit tungettuina naulakkoon. Muut topat sentään on jo pois. Pakko on ollut aamulla laittaa vielä hoitoon topat, kun ulkoilevat niin varhain, että on vielä miinuksella ollut. Tai palatessa leikkikseltå hoitopaikkaan vähän plussalla.

    Aivan mieletön upea tuo takki!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on nyt aika väljää eteisessä, kun ei ole kaikki vk-vaatteet vielä esillä, mutta toppaa olen perannut :) Aamulla voi tosiaan olla vielä kylmää, mutta meillä ei ole onneksi pakottavaa tarvetta kovin aikaisin olla liikenteessä, joten ehkä pärjätään ilman toppaa.

      Takki on kyllä hieno!

      Poista
  6. Mahtava takki! Ekaa kertaa en ole tainnut hommata mitään alesta seuraavalle talvelle. Taitaa tuskanhiki syksyllä nousta jos kolmelle joutuu mieleiset normihinnalla ostelemaan.

    Mulla on kasa toppavaatteita vielä odottamassa pesua, kun aina tuntuu jollain (=mies) olevan kiireellisempää pestävää. Toisaalta kohtahan niitä on jo mukava ulkonakin kuivatella eikä ahtaissa tiloissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hui, saisin slaagin normihinnalla ostelusta tälle poppoolle :D Varmaan olisi kiva ulkona kuivatella :)

      Poista
  7. Tuo on kyllä ihana takki, sitä olen jokusen kerran itsekin hipelöinyt ja haaveillut! Mutta mistä ihmeestä löysit noin hyvällä alella?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Metsolassa oli kaikki Molon topat -60%, tai on vieläkin kai, mitä jäljellä on :)

      Poista
  8. Toi on kyllä ihan magee.. :)

    Meillä on ens talveks ostettuna yksi Molon takki, joka kyllä vähän pääsi nyt jo käyttöön. :) Tänä talvena käytössä ollut Polaris meneepi luultavasti myös ens talvena, ainakin alkutalvesta. =)

    VastaaPoista
  9. Milla: hyvät kamppeet on teillä odottamassa ensi talvea! :)

    VastaaPoista

Sana tai pari tai monta - kovasti ilahtuisin kommentista!